söndag 24 juni 2007

Stolar

Det är lite tidigt att börja möblera rucklen, då åtminstone det ena inte är beboeligt. Men nu när jag befinner mig i civilisationen är det svårt att hålla sig borta från Det Stora Varuhuset (a.k.a. Ikea). Kanske skulle dessa stolar bli fina? I svart. Ikea hade tidigare en ännu finare pinnstolsmodell (med bredare rygg), som såg ut som en Björn Dahlström kopia, men den tycks ha utgått. Och jag har dessvärre inte en aning om vad den heter, varför Blocket inte är något alternativ.

Jag har en vag vision om modern shaker, med mycket svart och naturmaterial. Det ska i alla fall inte se ut som hemma. Ingen kitch, inga sjuanstolar eller ph-lampor. Inget danskt 50/60-tal. Om jag dessutom lyckas undvika Marimekkotyger - då förtjänar jag nästan en guldstjärna.

Inga kommentarer: