söndag 18 maj 2008

Fler pip...

Som rapporterats på systerbloggen kvarstår problemet med små oinbjudna fyrbenta varelser. Elektroniska musfällor är nu inköpta och installerade. Men ska man verkligen höra det enerverande ljudet? Det står uttryckligen på förpackningen att enbart möss - och inga andra husdjur - ska höra det. Men jag hör det. Jag är inget husdjur, men jag hör det. Det är pulserande, högfrekvent och på låg volym. Maken och svågern stirrade på mig som om jag var galen. De hör inte ett smack. Maken hade för övrigt intressanta teorier om mina små hörselgångar och att jag på grund av dessa hör andra frekvenser...

3 kommentarer:

Jo sa...

Vi har också en sådan där mojäng och både jag och sambon hör den. Och det vete katten om mössen bryr sig så jättemycket. Det enda sättet vi har lyckats fånga dem med, är med fällorna vi köpte på Granngården. Det är små ramper med en vipp-bräda längst ut, som man lutar mot en vattenfylld hink. på den lilla vipp-grejen smetar man nötcreme eller liknande. De andra fällorna har de faktiskt lyckats överlista. Vi har testat minst 5 olika....

Världen enligt J. sa...

*Mutter, mutter* Jag som hoppades på en enkel lösning. Nu får det bli en utflykt till granngården.

Lotta sa...

Och vem är du släkt med? Pip, pip...